WERKWIJZE
Het wrappen van auto’s is tegenwoordig vrij gewoon. Maar hoe wrap je een auto? En wat komt er bij kijken om een perfect resultaat te krijgen? In onderstaande stappen leg ik uit hoe een auto gewrapt zou moeten worden. Niet iedere car wrapper wrapt een auto op deze manier omdat dit veel tijd kost. Deze korte uitleg over hoe wrap je een auto is een globale uitleg over de verschillende stappen die er bij ieder project weer zijn. Of dit nu een auto, motor of ander vervoersmiddel is.
Ik ben gespecialiseerd in het wrappen van auto’s en heb diverse trainingen gedaan bij Avery Dennison en 3M. Sinds 2015 wrap ik auto’s, eerst als freelancer en sinds 2017 heb ik een eigen carwrap bedrijf. De kennis en ervaring is dus ruimschoots aanwezig.
- 3 jaar garantie op montage
- Leenauto (€15 p/dag - €50 p/week)
- Hoge Google & KlantenVertellen score
- 100% van onze klanten beveelt ons aan
Een aantal diensten die ik aanbiedt, zoals het tinten van ramen, het spuiten van velgen en remklauwen en het poetsen en polijsten van auto’s besteed ik uit aan bedrijven die daarin gespecialiseerd zijn. Zo bent u verzekerd dat er altijd deskundige vakmensen aan uw auto werken, en dat ziet u zeker terug in het eind resultaat.
De kwaliteit van een goede carwrap zit hem voornamelijk in degene die de folie plakt. Maar zit ook in de juiste voorbereiding en de juiste werkwijze, alleen dan is een perfect resultaat mogelijk.
Carwrapping is een vak en vereist vakmanschap, vakkennis, tijd en veel geduld. Een auto wrappen doe ik niet in 1-2 dagen zoals sommige carwrap bedrijven aangeven. Dit is absoluut onmogelijk. Als dit toch gedaan wordt, dan is er gekozen voor de makkelijkste weg. En dat is vaak niet de beste weg.
Uw auto is bij ons in goede handen als u van mening bent dat uw auto meer is dan alleen een vervoersmiddel
"Online contact gehad met Peter over het laten wrappen van mijn Volvo XC40, snel en duidelijk een opgave ontvangen. Denkt mee met het gevraagde en stelt mogelijkheden voor om een optimaal resultaat te verkrijgen. Zeer tevreden over het eindresultaat ziet prachtig uit."
"Wij hebben onze Ford Focus ST-line laten wrappen bij Peter. Van begin tot eind (stalen lenen tot afleveren van de auto) is het project prettig verlopen. Peter werkt super netjes en stuurt steeds foto updates van hoe het wrappen verloopt. Leuk en mooi om te zien. Had me er behoorlijk in verdiept en filmpjes gekeken. Er komt veel nauwkeurigheid en vakmanschap bij kijken en dat is Peter wel toevertrouwd."
"Ik heb een aantal motor kappen laten wrappen door Peter en het resultaat is super. Mijn motor ziet er weer helemaal als nieuw uit in een mooie matte kleur!"
Voorbereiding (dag 1):
Een goede voorbereiding is het halve werk. Daarom besteden wij veel tijd aan de voorbereiding voordat wij de folie aan gaan brengen.
Het schoonmaken van de auto is de eerste stap. Ik verwacht van mijn klanten dat ze de auto zo schoon mogelijk aanleveren. Echter zal ik de auto nogmaals goed schoonmaken met de hand met Gyeon Q²M Bathe auto shampoo. Gyeon Q2M Bathe bevat geen toegevoegde oliën, polymeren of waxen, maar is een pure, reinigende shampoo.
Vervolgens wordt het hardnekkige vuil verwijderd met een milde clay bar van Gyeon. Hierdoor wordt al het vuil zoals hars van bomen, teer, vogelpoep, etc. verwijderd waardoor er een glad en schone ondergrond ontstaat die nodig is om te kunnen wrappen.
Op onderstaande twee foto’s lijkt de auto schoon, totdat je van dichtbij gaat kijken. Dit hardnekkige vuil kan alleen verwijderd worden met een kleibehandeling, en dit doe ik dan ook met iedere auto. of uw auto 1 maand oud is of 5 jaar oud maakt niet uit. Ook bij een nieuwe auto kan er wax of sealant opzitten wat er af moet voordat wij kunnen beginnen met wrappen. Wij nemen met het belangrijkste deel van de carwrap geen risico. De ondergrond is het belangrijkste deel voor een mooi resultaat!
Demonteren (dag 1):
Na het schoonmaken van de auto is het tijd om diverse onderdelen te verwijderen zodat ik de folie overal goed kunnen aanbrengen. Denk hierbij aan de wielen, handgrepen, spiegels, spiegelkappen, dak vin antenne, dak rails, bumpers, achterlichten, koplampen, mistlampen en sierstrips. En verder alles wat nodig is om de folie goed te kunnen plakken voor het beste resultaat. Ik demonteer ook altijd alle 4 de wielkast bekleding omdat hier altijd zand en vuil op blijft zitten. Als ze zouden blijven zitten, dan is de kans groot dat er een paar zandkorreltjes achter de folie terecht komen en dit zie je van dichtbij. De wielkast bekleding worden overigens ook helemaal schoongemaakt voordat deze weer gemonteerd worden.
Er zijn carwrappers die niets of veel minder demonteren waardoor de folie niet ver genoeg achter de koplampen en bij de naden aangebracht kan worden. Op het eerste gezicht zie je het verschil niet, totdat je van dichtbij gaat kijken. Tevens is er een risico dat er vocht achter de folie komt en de folie los gaat laten.
Nadat de verschillende onderdelen gedemonteerd zijn worden deze afzonderlijk ook nog schoongemaakt zodat ook achter de randen van bijvoorbeeld de bumpers alles goed schoon is. Als er zandkorreltjes achter de folie komt, dan zie je dit door de folie heen.
Samen met het wassen van de auto ben ik hier minimaal 1 dag mee bezig.
Het resultaat na het schoonmaken van het vuil dat achter de chrome delen zit
Wrappen (dag 2 t/m dag 5):
We kunnen nu bijna gaan wrappen. Eerst moeten we de auto ontvetten met Avery Surface Cleaner om alle wax, siliconen en andere resten die na de klei behandeling op de lak zijn blijven zitten te verwijderen. Alleen dan hecht de folie optimaal en heeft u jaren plezier van uw wrap.
Daarna kunnen we gaan wrappen en dit doen wij alleen met de hoogwaardige folie van 3M, Avery Dennison of Oracal. Wij wrappen altijd om de randen heen, en snijden niet langs de randen. Het voordeel is dat je bij de randen de originele kleur niet kan zien en folie blijft beter zitten omdat er geen vocht achter kan komen.
Bij de randen waar veel opspattend water komt zoals bij de wielkasten gebruiken wij een edge sealer om de randen van de folie af te sluiten zodat er geen water achter kan komen.
We kunnen tegen meerprijs ook een Gyeon Q² Matte coating aanbrengen op de folie. Dit is een zeer hoogwaardige coating, speciaal voor carwrap folie die 20.000 km werkzaam blijft. Voor meer informatie kan je bij ‘Diensten‘ kijken. Deze coating is geschikt voor glans en matte folies.
Als u uw gewrapte auto laat coaten, dan krijgt u er een Gyeon Q²M Cure Matte waterafstotende spray-sealant flesje bij van 400 ml. Ruim voldoende om meerdere keren de coating te onderhouden.
Nacontrole (dag 6):
Nadat de auto helemaal gewrapt is, wordt deze weer in elkaar gezet en nagelopen. Omdat we in de vorige stappen grondig te werk gaan, is er zelden nog iets te verbeteren. Het gaat dan voornamelijk om het aflever klaar maken zoals emblemen erop plakken en de wrap schoonmaken en eventueel behandelen met een sealant of coating.
Zoals uw ziet is het wrappen van een auto niet eenvoudig en alleen weggelegd voor vakmensen die trots zijn op het vak. Alleen dan bent u verzekerd van een perfecte wrap waar u jaren plezier van heeft.
Dat wij garant staan voor kwaliteit blijkt wel uit onze goede beoordelingen via Klanten Vertellen.
Conclusie:
Ieder project en iedere auto krijgt bij ons dezelfde aandacht en behandeling die het verdient. Wij wrappen uw auto niet in 1-2 dagen, want dan zouden we niet alle bovenstaande stappen zo grondig uit kunnen voeren. Gemiddeld zijn wij 5-6 dagen aan een auto bezig. Uiteraard is het wrappen van uw voertuig op deze manier duurder, maar dan heeft u ook een perfecte wrap waar u langer plezier van heeft. Wij geven niet voor niets 5 jaar garantie.
Mocht u meer informatie willen over het wrappen van uw voertuig, neem dan vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.
Of bel of WhatsApp ons op 078 203 23 23